Dag zeven: East London – Morgan’s Bay - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Dag zeven: East London – Morgan’s Bay - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Dag zeven: East London – Morgan’s Bay

Blijf op de hoogte en volg Johan

27 December 2014 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Km begin: 46771
Km eind: 46869
Km totaal: 98

Na een goed nachtje slapen, heerlijk wakker kunnen worden op 2e kerstdag met een herlijk ontbijt. Wat overigens nog met een heel mooi uitzicht was over de tuin waarin koeien, paarden, blesbokken en zebra’s in rondliepen. Na het ontbijt gingen we met de huis baas (ome Jacq) paardrijden over de boerderij. Het terrein was enorm en hebben zeker voor een uur paardgereden, zonder op het zelfde stukje te komen. We hadden de kans om te galopperen en door beekjes te lopen en uiteindelijk hebben we een race gedaan om wie het snelst aan het andere kant van het veld was. Dat had ik en mijn paardje natuurlijk eens mooi gewonnen!! Jacq zei enorm blij met ons te zijn dat we zo goed konden paardrijden, dat had hij namelijk maar zelden. Daarna had ik gewisseld met een andere meid die een klein rondje wilde proberen, die dat met Jacq en Jacqueline ging doen.
Toen zij terug kwamen zadelden ze af en klommen ze op de pony’s zonder zadel en gingen ze in een klein meertje. Twee van de drie pony’s zwommen echt, wat heel gaaf was om te zien, maar natuurlijker leuker om te doen. Alleen was ik in tussentijd omgekleed, dus ik snel mijn zwembroek aan getrokken en toen ben ik met een 4e paard alsnog het meertje in gegaan. Deze pony had meer pit dan de andere pony’s en hij zwom heel goed, wat een hele gave ervaring was. Je moest goed je benen geklemd houden om niet van de pony af te glijden.

We hebben beide het voorstel gekregen om nog eens langs te komen of eens vrijwilligers werk te komen doen bij Santa Paloma Guest Farm. Dan mogen we paardrijden voor ze en werken voor gratis verblijf. Wat het zeker eens waard is om op een tijd te gaan doen daar.

Later zijn we nog gaan zwemmen en spullen pakken en toen zijn we weer vertrokken naar het volgende adres. Wat in Morgans Bay was, zo’n 50km verderop. Hiertussen lag ook precies de grens van de Garden Route en de Wild Coast. Het eerste stuk doet me alleen enorm denken aan Schotland, qua kust en weer. Helaas is het namelijk bewolkt en regent het. Toch de camping, Yellowwood Forest, is een gezellig en knus verblijfplaats. We slapen er in een klein hutje wat hoogstens een matras heeft en geen elektriciteit. Dus het is werken met zaklampen en kaarsen, wat overigens ook wel wat heeft!

We zijn zelf nog Morgan's Bay in gereden, wat overigens maar een klein kust plaatsje is. Het heeft niet veel en heeft wat luxe huizen en een kleine township. Verder is de kustlijn van hoge, steile rotsen. Wat heerlijk is om naar boven te rijden en boven aan te zitten. Helaas werkte het weer niet mee, dus hebben we dit ook niet lang gedaan.

Voor morgen staat er weer een verre reis over onverharde wegen, door de bergen en langs een koffie stadje voor de boeg.

Liefs!
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 3034

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Stage en Backpacken

Landen bezocht: