Dag twee: Riversdale – George. - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Dag twee: Riversdale – George. - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Dag twee: Riversdale – George.

Blijf op de hoogte en volg Johan

21 December 2014 | Zuid-Afrika, George

Dag twee: Riversdale – George.
Km begin: 45280
Km eind: 45575
Km totaal: 295

Vandaag stonden we op tijd op om vroeg genoeg bij de Safari Ostrich Farm te zijn. Hiervoor zijn we om kwart voor zeven opgestaan, hebben we onze spullen gepakt. Dit in de auto gelegd en zijn we gaan ontbijten. Natuurlijk met onze gezonde, Nederlandse haast… Oftewel, het vrouwtje van het B&B vond het maar gek. Hierop zijn we gaan rijden, wat ons twee uur en tien minuten heeft gekost, inclusief tanken en zelfs een wasbeurt. Lees, een grondige wasbeurt…

Bij de Safari Osterich Farm in Oudtshoorn hebben we een tour van een uur gevolg, waarbij we uitleg kregen over de achtergrond van de farm, over de struisvogel en de verschillen tussen hen. Daarna hebben we een rondrit over het terrein gemaakt, met als afsluiter zelf op een struisvogel te zitten en een struisvogel race.

Hierna zijn we gelijk door gereden naar Cango Wildlife Rance, zo’n 30 km verder op. Dit was vergelijkbaar met een dierentuin, alleen dan heel interactief met de dieren. Die overigens heel tam zijn. Hier zijn we, op aanvraag, met Cheetah’s en Lemurs op de foto gegaan. De Cheetah’s lagen er heel lui bij, terwijl het met de Lemurs heel interactief was. Bij de Lemurs was een klein baby lemurtje die achterop de rug van de moeder overal heen ging. Dit blijkt hij 24/7 te doen totdat hij groot genoeg is.

De volgende stop waren de Cango Caves, wat ongeveer 20 km verderop was. Het was over een mooi, bergachtig weggentje er naar toe. De route leek net alsof je in Oostenrijk reed, zo zagen de bergen en bossen er uit. Net als waar we gisteren door de graan- en strovelden reden, waarbij het leek op Frankrijk. Hierin is Zuid-Afrika zo veelzijdig, waarbij je om de zoveel kilometer in een ander gebied terecht komt.
In de Cango Caves hebben we een tour gedaan, waarbij we een uur door grotten gelopen hebben. Hier kon je de druipstenen, stalactieten en de stalagmieten zien. Dit herkende ik nog van de grotten in Hongarije, maar waren het wel weer waard om nog eens te zien. Het blijft een mooi natuur wonder dat door de duizenden/miljoenen jaren heen gevormd wordt.

Tot slot zijn we terug gereden en lekker in de Mountain View Lodge, wat een (te) luxe appartementje in George is, weer tot rust gekomen.

Op naar dag drie, met weer leuke plannen in de hoge hoed!!

• 25 December 2014 - 14:32

Mams:

Klinkt goed!
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014