Dag zes: Graaf-Reinet – East London. - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Dag zes: Graaf-Reinet – East London. - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Dag zes: Graaf-Reinet – East London.

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 December 2014 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Km begin: 46294
Km eind: 46771
Km totaal: 477

Vanmorgen was het ‘goedemorgen vroege vogel’!! Want de wekker ging om vijf uur ’s ochtends. We zijn snel onze spullen gaan pakken en toen wezen tanken voor de dag, aangezien we weer veel zouden gaan rijden. Uiteindelijk kwamen we om twee over zes aan bij Camdeboo Nationaal park, die net om zes uur open gegaan was. We waren overigens ook de eerste. Het was heerlijk om zo vroeg op te staan en al buiten te zijn, met de zon die opkwam, de frisse wind die er waaide en vooral met de gedachten dat het rond de 40 graden zou worden.

We zijn gelijk door naar de Valley of Dessolation gereden, waar we een kleine hike van 45 minuten gelopen hebben. Hier hadden we een uitzicht over Graaf-Reinet en de uitgestrekte heivelden. Hier had ik alleen maar weer eens gemerkt hoe klein de zenuwen van mijn vrouwelijke bijrijder is… Want we zaten op een steile weg omhoog, toen we twee kleine hertjes aan de rechterkant in de bosjes zagen staan. Toen ik hiervoor achteruit reed, ging ze alleen gillen dat ik niet achteruit moest rijden en perse moest stoppen. Wat ik overigens niet deed want ik wilde de foto’s hebben. Daarna zei ik tegen Jacq dat ik in de spiegels kan zien wat er gebeurt, dus het is compleet veilig om naar achteruit te rijden. (ik zou tenslotte niet iets doen wat me dood zou maken…). Toen ik het weer deed, om haar te plagen, ging ze nog harde gillen dat ik moest stoppen. Wat het juist onveiliger maakt, omdat het afleid. Oftewel, zenuwen van een visstick..
Hierna zijn we een stuk de andere kant in het park opgereden, waar we verschillende dieren hebben gespot. Zoals de Doodskopaapjes, Zebra, Springbok, Struisvogel en n rare vogel… Hierna waren we naar de andere kant van het park gegaan, waar je een game drive kon doen. Daar zagen we nog verschillende soorten herten, in aardig grote groepen bij elkaar. Wat overigens leuk was voor de auto, is dat we een klein stukje door het water moesten rijden, waar hij niet bepaald voor gemaakt is…

Na het park zijn we gaan rijden richting East London, wat ongeveer 330 km rijden was. De reis ging voorspoedig en rond half vier kwamen we aan in East-London, wat ons dus ongeveer vijf uur rijden heeft gekost. Onderweg hebben we alleen een ongeluk van een minibus gezien, die van de weg was geschoten en toen een stuk over laag liggende rotsen is geschoten. Wat er voor zorgde dat die van voren goed in de prak zat. Ook kregen we te horen van een voorbijkomende auto, toen we stopten, dat het onveilig was om daar te staan. Er was namelijk een groep van vijftien gevangen ontsnapt uit het gevangenis in een dorpje verderop. Ik werd geadviseerd om dus door te rijden naar het volgende stadje ‘Alice’.

Toen kregen we alleen de verassing van hoe onze backpacker er uit zou zien in East-London. We kwamen aan bij de zee, waar we een eenrichtingsweg in moesten en er reden al veel auto’s. Alleen in de weg zelf, krioelden het van de zwarte mensen. Het leek alsof half Zuid-Afrika naar het strand daar was gegaan. Ook de backpacker had geen off-street parking, geen slot op de deuren en was gemiddeld ook voor zwarte mensen. We konden onze spullen niet in de auto laten liggen maar ook niet ergens binnen, veilig opbergen. Dus zijn we in het Coast to Coast boekje gaan zoeken voor een nieuwe verblijfplaats. Voor dit boekje ben ik Megan en Brigit erg dankbaar voor, dat ze mij deze hebben meegegeven. Want die kwam nu erg goed van pas. De eerste beste plek was er gelijk plaats en was iets meer dan acht kilometer rijden.

We verblijven nu in de Santa Paloma Guest Farm, wat aan de rand van de stad ligt. Het heeft een schitterend uitzicht op de bossen en bergen. Zelf hebben ze een groot stuk land, waar ze een mini game park van hebben gemaakt. Ze hebben bijvoorbeeld in de achtertuin paarden, herten, koeien, ganzen, zebra’s en het wilde beest lopen. Ook als je uit je slaapkamer kijkt, kan je de paarden zien lopen. We kregen er ook gratis avondeten, wat de overblijfselen waren van het kerstdiner overdag. Verder zijn het allemaal erg gezellige mensen!

Nu wordt het een avondje daar genieten…

Liefs!!
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 3028

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Stage en Backpacken

Landen bezocht: