Dag vijf: Nature’s Valley – Graaf-Reinet. - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Dag vijf: Nature’s Valley – Graaf-Reinet. - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Dag vijf: Nature’s Valley – Graaf-Reinet.

Blijf op de hoogte en volg Johan

24 December 2014 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Km begin: 45847
Km eind: 46294
Km totaal: 447

Vandaag heerlijk wakker geworden op op een dorm in onze Wild Spirit Backpacker. Zelfden gehad dat iedereen op de kamer zo stil sliep. Natuurlijk kwam alleen het zonnetje ons wakker maakte, die schitterde over de uitgestrekte bossen waar we uitzicht op hadden. Nadat we ontbeten hadden, met zelf gebakken brood van de backpacker, hebben we weer afscheid genomen van de mensen die we ontmoet hebben.

Voordat we op weg gingen naar de grootste brug bungeejump van Zuid-Afrika zijn we eerst in een boerenwinkeltje geweest. Daar hadden ze een groot assortiment van zelfgemaakte producten. Na wat banaantjes gekocht te hebben zijn we verder gaan rijden. Bij de bungeejump hebben we wat foto’s gemaakt en gekeken of er nog plaats was om een sprong te wagen. Gelukkig zat het al voor twee dagen vooruit geboekt…

Na een tijdje zijn we weer verder gaan rijden waarnaar toen een behoorlijk benauwd moment kregen… We reden namelijk langs een tankstation met nog drie streepjes in de tank, alleen kwamen we daarna heel lang niet meer een tankstation tegen, op één na die 6km van de snelweg af zat. Dus reden we ook door, alleen ging in tussentijd het lampje knipperen van de tank. Ik had gelijk op de navigatie het dichtbij zijnde tankstation opgezocht, wat 21km verderop zat. Wij dus op goed geluk verder rijden naar dat tankstation en gelukkig wel gehaald. Toen kregen we alleen een preek van de pompbediende dat het veel te riskant was om je tank leeg te rijden en het veel te gevaarlijk is om langs de weg stil te staan. Oftewel, bij een kwart tank al gaan tanken..XD

Hierna zijn we weer verder gaan rijden naar Graaf-Reinet. Eerst over de N2 door de bossen en velden en later op een kleine doorgaande weg 230 kilometer landinwaarts. Dit was een mooi stukje weg, dat erg rustig was, maar met uitgestrekte heivelden en bergen zoals de Tafelberg en Lions Head. Gelukkig kwamen we na ongeveer zes uur rijden aan.

Het is momenteel 34 graden in Graaf-Reinet en we verblijven in een heel mooi appartementen complex dat Camdeboo Cottages heet. Wat een prima kamer met airco heeft en een heerlijk zwembad.

Daar gaan we nu eerst maar goed van genieten!!

Liefs!

• 25 December 2014 - 16:35

Mams:

Dat was een dag waar je wel van geleerd heb! Misschien een idee om een jarycan benzine mee te nemen? Voor het geval dat.....!
    Maar klinkt super gaaf allemaal!
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014