Zuid-Afrika het begin en Cape Point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika het begin en Cape Point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika het begin en Cape Point

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

04 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag een
Vandaag kwam ik om 1 uur aan op Cape Town International Airport. Na 19 uur vliegen, met twee stops op Istanbul en Johannesburg waren we eindelijk aangekomen. De vlucht ging goed, maar het eten was niet echt heel lekker.. Maar toen we aankwamen op de luchthaven werden we door 4exchange opgehaald, die het uitwisselingsprogramma regelt. Ook ontmoete we er gelijk een andere Nederlander die in het appartement zit.

Het appartement is top! Er zijn vijf huizen die ​​dicht bij elkaar staan en we kunnen door elk huis heen lopen. Verder zitten er n hoop gezellige en reislustige mensen!

dag twee
Op dag twee zijn we naar het Two Oceans Aquarium in Waterfront geweest. Het was een geweldige plek met veel kleine onderwater wonderen. Verder hebben we over waterfront gelopen en zijn we naar het stadscentrum gelopen. In de avond gingen we naar de pub genaamd Stones waar we gepoold hebben en er twee halen 1 betalend geld.

dag Drie
Vandaag is het donderdag en we hadden allebei een afspraak bij onze stage organisaties. Het was een vrij lange afspraak die ik had en duurde dus tot 12 uur. Maar de eerste indrukken waren goed, het zijn aardige mensen en goed om mee om te gaan. Verder hebben we de reis voor het weekend voorbereid.

dag vier
We stonden om 8 uur op en zijn toen naar het stadscentrum gegaan om onze gehuurde auto op te halen. Links rijden ging me vrij eenvoudig af.

Die dag ging eerst naar Fish Hoek, dat aan de Indische oceaan ligt. Dus het water was warm, maar toch was het weer winderig en soms met regen, dus zwemmen was er nog niet bij. Later gingen we naar Simon's Town en huurden we een kamer in een Backpackers Hostel en we reden verder naar Boulders. Die zij ook wel Boulders Beach noemen, waar de Pinguïns op het strand lagen/liepen. Later gingen we terug naar Simon's Town en zijn we naar het SA Naval Museum geweest en verder genoten van onze middag in de haven bij een restaurant. De stad ging heel vroeg slapen, rond 07:00 was alles gesloten. Dus bleven we in de hostel, lekker een boek lezen op de bank en de reis voor december gepland.

Vijfde dag
We stonden vroeg op, zijn in een restourant wezen ontbijten en toen met de auto naar Cape Point National Park. Wat overigens een hele mooie rij route was, langs de oceaan en de kliffen. Daar zijn we naar de vuurtoren geklommen en verder naar het puntje van de westerse kaap. Overigens is dit niet het meest zuidelijke puntje van Zuid-Afrika, wat wel gedacht wordt. Ook is dit niet de plek waar de oceanen bij elkaar komen. Dit ligt iets verder richting Port Elisabeth, bij struis bay.

Na 16:00 reden we naar Noordhoek, via de Chapmans Peak Road naar Hout Bay, wat een geweldige weg was, langs de kliffen met de zon op de oceaan. Je kon tot nu toe aan de horizon te zien. Dus stopten we een paar keer om te genieten van het uitzicht. We hadden een probleem met de Backpackers Hostel, omdat het vol was. Dus hebben we een bed & breakfast opgezocht. Deze was vrij goedkoop en ook luxe. Daarna gingen we naar een grill en vis plek, waren we aten. Ik nam een typisch SA vis, die was echt heel lekker. Het was heel vreemd, want normaal eet ik zelden vis.. Dus wel grenzen verlegt.

Day Six
Vandaag is het zondag, de warmste dag sinds we hier kwamen. De andere dagen was het winderig, regende en erg koud voor de tijd van het jaar. We gingen naar Duiker Island, waar we veel zeehonden zagen. Ze speelden er met elkaar of lagen te genieten van de zon. Het tochtje op de boot was overigens ook heerlijk!
Later reden we naar Clifton Beach, waren we een paar uur verbleven. Ik heb er lekker gezwommen in de ijskoude Atlantische Oceaan. Gelukkig was de zon zo warm dat als je eruit kwam het niet koud was.

Daarna was het tijd om naar huis te gaan en hebben we 's avonds lekker pizza gegeten. Net als hoe een typische zondag zou moeten zijn ..

Sinds maandag loop ik stage bij Beth Uriel. Ik heb het er erg naar mijn zin en verwacht dat ik er ook veel kan leren en er uitdaging uit kan halen. De dagen zijn alleen van 4 uur 's middags tot 11 uur 's avonds en heb soms een afspraak waardoor ik eerder moet beginnen. Het zijn wel rare tijden waardoor ik thuis regelmatig wat mis, maar aan de andere kant scheelt het wel geld.
Het werk wat ik er doe is jongens van 18 tot 24 begeleiden in het afmaken van hun opleiding en het vinden van werk, met alles wat daar bij hoort. Daarnaast hebben sommige een drugs verslaving waar we aan werken en leren we sociale vaardigheden en de primaire levensvaardigheden. Verder word het werken aan hun verantwoordelijkheid nemen voor wat ze moeten doen.

Dit was het weer voorlopig! Ik zou zeggen meld je aan op de mailingslijst om mij te volgen!

  • 04 September 2014 - 21:08

    Mama:

    Mooi hoor! En al die herkenbare bekende plekjes!

  • 04 September 2014 - 21:33

    Gitta:

    nou johan heb ff alles gelezen,mooi hoor als je dat werk daar mag doen,geniet er van en ben benieuwd naar je volgende verslag.
    groetjes gitta
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 3030

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Stage en Backpacken

Landen bezocht: