Dag vier: Sedgefield – Nature’s Valley. - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Dag vier: Sedgefield – Nature’s Valley. - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Dag vier: Sedgefield – Nature’s Valley.

Blijf op de hoogte en volg Johan

23 December 2014 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Km begin: 45707
Km eind: 45847
Km totaal: 140

Goedemorgen! Vandaag was nog eens anders wakker worden, namelijk in een zaal vol met andere mensen. Wat een mooie ervaring is in de grote backpackers. Het was een mooie backpacker aan het strand, met een heerlijke buitenplaats om te eten en een vuurtje. We hebben er rond acht uur ontbeten en reden om half negen aan op Noetzie. Dit was het zeker waard om daar alsnog heen te gaan. Als je de trappen daar naar beneden liep naar het strand en je weer omhoog keek, dan zag je huizen van kastelen en kastelen omgebouwd als huizen.

Door de tijd, zijn we gelijk doorgereden naar Robbenberg Nature Reserve, wat vlak bij Plettenberg Bay ligt. Helaas was dit erg lastig om te vinden en koste dit wat tijd en moesten we het dus ook vragen waar het was. We belande zelfs weer op een onverharde weg waar een gek begeven moment door een bocht heen kwam zetten en bijna tegen onze auto aan reed. In de spiegel zag ik hem nog slippen en slingeren. Hopelijk heeft hij van zijn schrik geleerd… Toen we uiteindelijk het park vonden, hadden we het perfecte momentje: ‘who cares about a rental’. Ik had namelijk de kofferbak dicht gegooid met de sleutel er in. Natuurlijk kon je niet zomaar in de kofferbak vanuit de auto zelf en koste het aardig wat moeite om er in te komen. Uiteindelijk lukte het met kracht en wat dingen verbuigen om toch de achterbank er uit te krijgen om bij de sleutel te komen. Hopelijk gebeurt dit niet nog een keer…

Verder was het Robbenberg Nature Reserve een uitlopende arm van het land, waardoor je aan beide kanten zee had. Dit gaf een mooi uitzicht aan beide kanten, enerzijds op Plettenberg Bay en anderzijds op de oceaan. Zelf heb ik zeehonden, sprinkhanen, een afstammeling van een rat en een kameleon gezien. Natuurlijk ook op de foto!

Hierna zijn we wezen lunchen in plettenberg bay en daarna zijn we doorgereden naar Nature’s Valley. Daar gingen we naar het Elephant Sanctuary. Dit is een olifanten opvang park, waar olifanten terecht komen die verwond zijn of misbruikt zijn. Enkele kwamen uit het Kruger Nationaal park. We hebben daar met de olifanten gelopen, ze gevoerd, ze moge hen kunstjes zien doen en er zelfs op gereden. Dit was een mooie en gekke ervaring, dat je zulke grote dieren aan kan raken, terwijl je ze nog nooit in je leven gezien hebt. Ook waren ze best stoffig en een gekke, droge huid. Gelukkig hebben we de ervaringen en de foto’s om de rest van ons leven mee te nemen.

Hierna zijn we naar onze Backpacker gegaan, wat de Wild Spirit Backpacker is in Nature’s Valley. Het lag diep in het bos, wat alleen te bereiken was over een onverharde weg. Het is een druk bezochte backpacker, die ook nog eens sfeervol is. Ze kookte eten voor ons en heeft een mooie gezamenlijke ruimte om samen te eten, te chillen en een biertje te doen bij het kampvuur.

Dit ga ik ook de rest van de avond doen, dus wat er morgen gaat komen blijft nog even afwachten voor jullie…

Liefs!

• 25 December 2014 - 16:26

Mams:

Dat was weer een heel avontuur!
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014