Dag drie: George – Knysna (Sedgefield). - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Dag drie: George – Knysna (Sedgefield). - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Dag drie: George – Knysna (Sedgefield).

Blijf op de hoogte en volg Johan

22 December 2014 | Zuid-Afrika, George

Dag drie: George – Knysna (Sedgefield).
Km begin: 45575
Km eind: 45707
Km totaal: 132

Vandaag was het gelukkig een wat rustiger dagje! Rond kwart over acht opgestaan, spullen gepakt en naar de spar gereden. Daar ontbijt gehaald en doorgereden naar het plaatsje Wilderness, waar we het Wilderness Section of Garden Route Nationaal Park zijn ingegaan. Wat een beetje vaag was, is dat er bij de poort een Afrikaanse studente stond, die geld moest innen en formulieren moest laten invullen. Zij wist alleen totaal niets van het park en wist ook niet eens waar we een informatie punt konden vinden of wat er te doen was. Het toppunt was, dat ze geen genoeg wisselgeld had… We hebben het er maar bij gelaten en zijn het park ingereden, waar we al snel een punt zagen waar je kon kajakken. Daar zijn we om informatie gaan vragen, naar wat er te doen was en hoeveel het koste om te gaan kajakken.

Uiteindelijk hebben we de Half Collared Kingfisher Trail, waarbij we eerst 50 minuten de rivier op deden kajakken en daarna nog een uur lopen, waarbij we uitkwamen op twee paar mooie watervallen. Hier hebben we geschilled en heb ik heerlijk gezwommen. Wat het mooie aan de waterval was, is dat er goede mogelijkheden waren om rots klimmen te doen. Vooral bij de waterval zelf, anders was het lastig om daar uit het water te komen. Oftewel, ik heb me heerlijk vermaakt!!

Daarna zijn we dezelfde route terug gegaan. We zijn nog iets verder het park in gereden, maar dit leidde tot nergens. Dus zijn we verder op de N2 richting Knysna gereden. Daar zijn we bij The Heads wezen kijken, dit was een mooi uitzichtpunt over Knysna. Overigens was dat ook de plek waar alle rijke stinkerds verzameld zitten.. We hebben geprobeerd om naar Noetzie te gaan, alleen moesten we dan door een Privé Reservaat heen, wat dus niet ging lukken. We konden ook omrijden, maar dat zou ons een hoop kilometers rijden kosten, terwijl we er morgen langskomen. Dus misschien zit dit wel in het plan van morgen^.

Toen pas gingen we kijken waar onze backpacker zat om te overnachten, dit bleek ìn Sedgefield te zijn. Zo’n 20 km terug op onze route. Gelukkig was de route mooi, dus reden we dat met genoegen weer terug. Wat ook een meevaller is, is dat de backpacker aan het strand zit, met een schitterend uitzicht en een lekker restaurant en bar. Waar het nu hoog tijd voor wordt!

Wat er morgen gaat gebeuren is voor mij een weet, maar voor jullie nog een raad!

Liefs.

  • 25 December 2014 - 14:36

    Mams:

    Klinkt erg vervelend
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 3017

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Stage en Backpacken

Landen bezocht: