Wijn route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu Wijn route - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Johan - WaarBenJij.nu

Wijn route

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

07 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het tweede weekend is aangebroken en tijd om de cultuur waar Kaapstad om bekend staat eens te proeven, oftewel wijn! We zijn met zijn zessen en twee stelletjes naar Stellenbosch geweest. We hebben vier wijnproeverijen gehad en een lunch bij een heel mooi en stijlvolle restaurant. De wijnkwekers hadden ieder een ouderwetse huis en productie bedrijf erbij, wat nog goed was onderhouden. Het is ook voor het eerst nu dat ik de rode wijn lust en een paar echte lekkere heb gevonden. Natuurlijk heb ik dus ook een flesje wijn gekocht!

Op de 1na laatste plek zijn we door een wijngaard gelopen en door een bamboe bos (was wel vrij klein), maar toen kwamen we aan bij een meer met een brug naar het midden waar een eiland was. In het voorjaar als de lelies gaan bloeien worden daar regelmatig bruiloften gehouden. Het schijnt dat de bloemen en de wijngaarden het dan bijna als een sprookje maken.

Die avond zijn we thuis gebleven en hadden we een braai (barbecue), gelukkig was ik wel zo verstandig om daarna niet nog te gaan stappen, want het was dus al een hele dag leven op alcohol..

Als goed is staat er straks nog een mooie hike op naar Lions Head waar we de zonsondergang gaan kijken en van het uitzicht gaan genieten. Of gewoon naar zee..

  • 08 September 2014 - 20:55

    Mama:

    Weer een mooi verhaal! Dan weet je waar je trouwen moet;-). Enne als je eenmaal die rode wijn van Zuid Afrika geproefd hebt wil je niet meer anders. Dan zijn ze hier in Nederland lang niet zo lekker meer.
Johan

Het is al een tijdje definitief dat ik naar Zuid-Afrika zal gaan en in Kaapstad zal verblijven. Ik ga daar stage lopen bij huis Beth Uriel voor mijn opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Dus voor de komende tien maanden ben ik weg uit dit koude natte kikkerlandje. Ik ben benieuwd wat Zuid-Afrika mij brengt en heb enorm zin in de reis naar de andere kant van de wereld! Volg mijn reis hier op waarbenjijnu..

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 3022

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Stage en Backpacken

Landen bezocht: